برنامه صادرات لوازم خانگی به ۱۳ کشور – پرشین کالا | اخبار ایران و جهان

به گزارش پرشین کالا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سعید زرندی در جلسه‌ای که با حضور انجمن‌های صنعت لوازم خانگی برگزار شد گفت: برای ۱۳ کشور همسایه به علاوه چین و هند برنامه صادراتی تعیین شده است.

وی گفت: در سال ۹۸ توجه به بازار و تقاضا موضوع بسیار مهمی است و برای افزایش تولید و ظرفیت تولید کشور، باید توسعه صادرات با محوریت کشورهای همسایه دنبال شود.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: صنعت لوازم خانگی از جمله صنایع اولویت داری است که در سال ۹۸ به آن توجه ویژه خواهد شد.

زرندی تصریح کرد: تأمین مالی واحدهای صنعتی در غالب تبصره ۱۸ و سایر مواد قانونی دنبال می‌شود که نیازمند همکاری بیشتر نظام بانکی و سایر دستگاه‌ها است.

وی افزود: ۵ سطح برای توسعه صنعتی کشور مورد توجه می‌باشد که عبارت است از «سطح حاکمیت و اراده سیاسی، اقتصاد کلان، سیاست‌های صنعتی و تجاری، رشته فعالیت و سطح بنگاه ها» که هرکدام از این سطوح دارای وظایف و اقداماتی خاص هستند.

زرندی توضیح داد: برای سطح چهارم که رشته فعالیت می‌باشد، برای هر صنعت برنامه ریزی انجام می‌شود که با هم اندیشی و هم فکری انجمن‌های تخصصی و بخش خصوصی صورت می‌پذیرد.

زرندی گفت: در صنعت لوازم خانگی توجه به کیفیت، خدمات پس از فروش و صادرات مهم است و در سال رونق تولید انجمن‌ها و تشکل‌ها در این مسیر گام بردارند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در صنعت لوازم خانگی موضوع برند و نشان از اهمیت بالای برخوردار است و ما نیازمند سرمایه گذاری‌های بزرگ و متشل در این بخش هستیم.

وی همچنین گفت: با توجه به سیل اخیر و نیاز مناطق سیل زده به لوازم خانگی، انجمن‌ها برای تولید محصولات مورد نیاز، برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

در این نشست هرکدام از انجمن‌ها، نظرات و پیشنهادات خود را برای رفع مشکلات صنعت لوازم خانگی ارائه دادند و مقرر شد تا برنامه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای سال ۹۸ را مورد بررسی و نظرات خود را ارائه کنند.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code