ابرایران؛ پروژه مشترک دولت و بخش خصوصی در توسعه شبکه ملی اطلاعات – پرشین کالا | اخبار ایران و جهان

به گزارش بازرگانی پرشین کالا، نشست خبری پروژه ملی ابر ایران با حضور مدیران ارشد کنسرسیوم آسیاتک، امید ژرف نگر و راهکار آینده زمین (زس) روز گذشته ۳۰ دی ماه در سالن کنفرانس شرکت آسیاتک برگزار شد. همچنین پروژه ملی ابر ایران روز ۲۴ دی ماه در قالب تفاهم نامه‌ای بین دولت و بخش خصوصی با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی رونمایی شد.

مهندس علی شیرازی، مشاور برنامه ریزی پروژه ابر ایران با بیان این که در برخی از استان‌ها دیتاسنترهایی توسط دولت راه اندازی شده، اما بلااستفاده مانده بودند، هدف این پروژه را استفاده از توان بخش خصوصی برای احیای این ظرفیت‌ها عنوان کرد.

وی افزود: تمرکززدایی در حوزه خدمات ابری، افزایش پایداری زیرساخت‌ها در راستای اهداف شبکه ملی اطلاعات، صرفه جویی ارزی، و ارائه خدمات ابری به دستگاه‌های دولتی، خصوصی و تولیدکنندگان محتوا از جمله اهداف پروژه ابر ایران است.

دکتر فرزانه ابوالفضل قائم مقام مدیر عامل شرکت آسیاتک و رییس مرکز نوآوری و تحول دیجیتال بیان کرد: خدمات ابری به حجمی که در پروژه ابر ایران تعریف شده ختم نمی‌شود و این تنها شروع این بازار است. روند دنیا نشان می‌دهد که این بخش به شدت در حال توسعه است، گزارشات IDC حاکی از این است که بیش از ۳۰ درصد خدمات سنتی زیر ساخت دیتا سنتر در دنیا به سمت ابر رفته و روند هر ساله درحال افزایش است. شرکت‌هایی مانند آمازون، مایکروسافت و گوگل که در این حوزه پیشرو هستند سالانه رشد بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی را تجربه می‌کنند.

مهندس حمید یزدانی، مدیرعامل شرکت امید ژرف نگر هم با بیان این که سرعت و کیفیت مراکز ذخیره داده که در اختیار سازمان فناوری اطلاعات است مطلوب نیست، هدف بخش خصوصی از ورود به این عرصه را تلاش برای ارتقای کیفیت دیتاسنترها دانست و تاکید کرد که هزینه خرید سرور با اجرای پروژه ملی ابر ایران کاهش چشمگیری خواهد داشت و دسترسی سریع و آسان به اینترنت فراهم می‌شود.

دکتر سید محسن سید صالحی، مدیرعامل ابر زس بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی استارت‌آپ‌ها تأمین تجهیزات و سخت‌افزار است که در پروژه ملی ابر ایران توجه زیادی به این حوزه شده و در تلاش هستیم تا با ارائه خدمات ابری شرکت‌های مختلف ایرانی را از مشکلات واردات آسوده سازیم و در واقع مسیر توسعه آن‌ها را هموار سازیم.

همچنین دکتر فرزانه ابوالفضل اشاره کرد: سه مرحله ارزیابی توان اجرایی، ارزیابی توان مالی، و تنظیم پیشنهاد فنی و تجاری شرکت کنندگان در مزایده، تجارب مکمل اعضای کنسرسیوم را عامل موفقیت آنها دانست.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و پرشین کالا در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code